W celu wsparcia Beneficjentów przy rekrutacji do projektów realizowanych w I Osi PO WER, Instytucja Zarządzająca przygotowała zasady w zakresie informacji i promocji poprzez strony internetowe projektów:

  1. Każdy projekt powinien mieć wyodrębnioną podstronę lub część serwisu internetowego Beneficjenta, gdzie zamieszczane są wszystkie informacje dotyczące projektu, takie jak:
    1. zakres pomocy – na jakiego rodzaju działania/wsparcia może liczyć uczestnik projektu,
    2. dla kogo jest projekt – kto się może zgłosić,
    3. kiedy (od kiedy do kiedy) można się zgłaszać i na jakiego rodzaju pomoc,
    4. w jaki sposób można się zgłosić i gdzie,
    5. dane kontaktowe do osoby, która udzieli informacji i wskazówek,
    6. jeśli powstał regulamin uczestnictwa w projekcie lub regulamin projektu, należy stworzyć wyciąg najważniejszych informacji i zamieścić to jako treść na stronie, natomiast cały regulamin załączamy jako plik do pobrania.
  2. Należy respektować zasady „prostego języka”, stosować przystępne i przystosowane do odbiorcy słownictwo, w miejsce języka urzędowego.
  3. Należy na bieżąco aktualizować informacje, zwłaszcza informacje dotyczące terminów.
  4. Należy podać datę aktualizacji.
  5. Wszelkie zmiany informacji powinny zostać wyróżnione, tak aby czytelnik mógł zauważyć, co się zmieniło.
  6. Należy dbać o to, aby linki podawane na stronie były właściwe i kierowały do odpowiednich stron.
  7. Jako pliki do pobrania powinno się zamieszczać tylko załączniki, np. formularz zgłoszeniowy, regulaminy itp.

Prosimy o przestrzeganie wymienionych zasad.